Vart ligger problemet liksom?

Lugn, detta blir sista inlägget för dagen. Sen säger vi godnatt och adjö.

Jag är så sjukt trött på en grej, nämligen när det blir missförstånd på bussen.
Det har hänt mig hur många gånger som helst nu och jag är friggin trött på det dudes.

Vi säger att jag går på och ber om en barnbiljett till Antarktis. Då vet plötsligt inte busschaffisen vart Antarktis ligger, och då förklarar jag att det är linje 234, och pointerar också att jag ska ha en barnbiljett.

Vad händer? Jo - busschaffisen ger upp och ger mig en vanlig vuxenbiljett.

Ett annat problem är att jag alltid verkar hamna i konflikt med utländska busschaffisar. För eftersom att dom aldrig brukar veta eller höra vart jag ska någonstans så försöker jag alltid vara extra tydlig, vilket resulterar i att dessa utländska busschaffisar plötsligt blir smått bittra och jag misstänker då att dom tolkar min övertydlighet som att jag inte tror att dom förstår svenska ordentligt. Då är jag plötsligt en onöjd rasist med en vuxenbiljett till Afrika i näven. 

Btw, Miss Gigi är absolut inte rasist, och tycker att denna situationen är väldigt tråkig.

Thank you, please come again!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0